Veelgestelde vragen

Gaat dit boek voor mij werken?

Antwoord: Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik ben behoorlijk overtuigd van wel. Als ik het met deze methode heb kunnen leren, dan kan jij dat ook. Belangrijk is wel dat je het boek stap voor stap doorneemt. In het begin lijken het veel cijfers, maar als je het rustig aanpakt, zul je merken dat het reuze meevalt.

En vergeet niet: thuis oefenen is de sleutel!

Ja, maar op en aftellen, dat leer je toch op school?

Antwoord: Klopt, en ik heb ook leren fietsen op school, maar je ziet me nog steeds niet in de Tour de France.

Als ik een euro kreeg voor elke keer ik deze opmerking hoor, dan kon ik lekker gaan eten. Maar hier zijn twee dingen belangrijk:

- Schooltellen is als darten met een blinddoek: technisch mogelijk, maar niet echt aan te raden. Op school zet je de cijfers onder elkaar, en in je hoofd probeer je dat ook te doen. Maar dat werkt niet snel genoeg. Mijn methode biedt hier handigere trucjes voor.

- Natuurlijk, oefenen is key. Maar wil je echt maandenlang op toernooien die 'oeps, verkeerd geteld'-blikken krijgen? Of het allesvernederende vervangen worden als schrijver? Dat is demotiverend. Wat als je dat nu kunt vermijden?

Mijn methode is als een reddingsvest: het houdt je drijvend terwijl je leert zwemmen.

Staan er ook uitcheckroutes in het boek?

Antwoord: Nee, die staan er niet in. Dat was een bewuste keuze om het boek echt toegankelijk te maken voor beginners en mensen die vanaf de basis moeten starten met schrijven. Dit boek is de 'dartsscore voor dummies', eenvoudig en rechttoe rechtaan. Uitcheckroutes kunnen overweldigend zijn voor nieuwkomers. Maar, goed nieuws: ik ben bezig met een vervolg dat meer geavanceerde informatie bevat, inclusief gangbare check-out routes. Als je daar iets aan wilt bijdragen, laat het me weten op dartschool.be@gmail.com.

Wie ben jij om hierover iets te zeggen? (Omdat ik een wiskunde-mirakel ben natuurlijk…NOT)

Antwoord: "Wie ben jij om hierover een boek te schrijven?” hoor ik soms, vooral van mensen die weten dat ik zelf bang was om te schrijven. Maar dat is precies waarom ik dit boek heb geschreven. Ik was bang, probeerde allerlei methodes en apps op toernooien, maar niets werkte echt. Dus besloot ik zelf een methode te ontwikkelen. Na veel oefenen en experimenteren, ontstond er een werkende methode. Ik wilde mijn kennis delen met anderen die dezelfde problemen ervaren. Dit boek is mijn manier om bij te dragen aan de dartsgemeenschap.

Waarom vraag je 5,00 EUR voor dit boek, waarom niet gratis?

Antwoord: Ah, gratis, de favoriete prijs van iedereen! Maar helaas komt een boek niet zomaar tot stand. Achter dit boek schuilt een avontuur van schrijven, ontwerpen, en websitebeheer, wat allemaal zijn prijs heeft. Ik heb een bedrijfje opgezet voor de workshops, en hoewel het leuk is, groeit geld helaas niet aan dartborden.

Ik heb verschillende prijspunten overwogen en 5 EUR is de sweet spot. Het is een vriendelijke prijs. Denk aan die 5 EUR als een investering in je dartscarrière, goedkoper dan een nieuw setje pijlen en veel waardevoller op de lange termijn!

Ik word er niet rijk van, maar als ik de dartswereld een beetje beter kan maken, is dat voor mij een voltreffer!

Komen er ook workshops?

Antwoord: Absoluut! Er zijn twee soorten workshops:

• Eentje is in samenwerking met TrainingDarts en gericht op echte starters, die pakweg minder dan 1,5 jaar Darts spelen. We gooien er niet alleen, maar leren ook hoe je niet je tegenstander raakt (altijd handig), plus wat slimme tips over op- en aftellen. Alle workshops vind je hier: https://trainingdarts.com/workshops/
  • De tweede is een speciale 'Op- en Aftel' extravaganza. Denk aan een twee uurtjes waarbij het leren tellen, wedstrijdjes spelen en oefenen elkaar afwisselen. Het is een mix van leren, lachen en lichtelijk competitief gedrag.

Enthousiast? Stuur een pijlsnelle mail naar dartschool.be@gmail.com en doe mee!

Is er ook een Engelse versie van het boek?

Antwoord: Absoluut, en die is net zo legendarisch als een perfecte 9-darter! Neem een kijkje op www.dartschool.co.uk. Voor je het weet, ben je scores aan het tellen in twee talen - hoe cool is dat?

Heb je nog meer vragen, wilde ideeën, of gewoon zin in een dartsgesprek? Stuur een pijltje naar dartschool.be@gmail.com. Ik hoor graag van je!