Bij Dartschool, staat het 'schrijven' van dartwedstrijden centraal – een vaardigheid die essentieel is voor iedereen die zich in de dartwereld begeeft.

Om je op deze reis te begeleiden, stellen we een reeks interviews samen met enkele van de meest vooraanstaande callers en spelers in de dartwereld. Deze ervaren professionals delen hun inzichten, tips en persoonlijke ervaringen. Van boeiende anekdotes tot praktische adviezen, deze interviews bieden een schat aan kennis voor iedereen die zijn of haar scorevaardigheden wil verbeteren.

JACQUES NIEUWLAAT

Je kunt geen wedstrijden winnen door goed te rekenen, maar wel verliezen door slecht te rekenen

Jacques Nieuwlaat is niet alleen Darts-commentator op televisie in Nederland, maar een ware Darts-goeroe. Hij is ook voormalig caller bij de PDC en dus zeer goed vertrouwd met het rekenen en schrijven. Hij wordt dan ook niet voor niet de Human Calculator genoemd.

DANIELA BATA BOGDANOV

"Wedstrijden schrijven? Oefenen, oefenen, oefenen!"

Daniela is marker voor de PDC. In 2019 maakte ze haar debuut op de World Cup of Darts en was daarmee de eerste vrouwelijke wedstrijd-offical op een groot TV PDC event.

DAVE JOACIM

"Schrijven maakt jou gewoon een betere speler. Punt uit."

Dave is sinds 2006 mastercaller in Belgie met tal van podiumervaring zowel bij de PDC als op gewone tornooien.

Enkele jaren geleden verscheen hij ook als de Mastercaller bij het TV-programma BV Darts